22 november, 2007

Alltså nu är det dags för vinter att komma på riktigt!

Nä! Vet ni vad? Nu tycker ajg verkligen det är dags för vinter att komma hit på riktigt, inte fega som den gör nu... Kommer typ 10 snöflingor per gång :( NEJ! nu äre dags för en radikal förädring, gärna snöstorm om det så berhövs! För nu har jag ett behöv.. eller, jag känner av att nu måste jag få köra lite skoter! Å leka i snön! Tänk er, en stor snöhög på gården (som vi förövrigt får också :D:D:D) som man bara kan sitta och grilla i, åka pulka kanske? eller bara leka allmänt där :D ÅHH :D vintern är så rolig :D JA ÄLSKAR VINTER :D för då, nu ska jag räkna upp allt jag kan göra på vintern men inte på sommaren:

  • Köra skoter
  • Träna konståkning (okej, det går, men då måste man ju på en massa läger å tjoff)
  • Jobba som tränare (det går också, men inte till mina barn jag har nu)
  • Leka i snön
  • Sitta i snön och grilla salta pinnbröd
  • Åka skidor eller bräda
  • Klä på sig extremt mycket för att inte frysa, och se ut som jagvetintevad ;D
  • Gå och förfrysa fingrarna (Okej, det är inte så positivt, men det får ändå komma med här, för det kan faktiskt hända, och det hände mig... 2 ggr på inom loppet av 2 dagar, tror jag det var)
  • Bara vara ute i detta underbart vackra väder (när det inte är snöstorm då)
  • Julafton - Okej, här MÅSTE det vara snö! Annars dör jag typ:(

Har säkert glömt nå, men det var en liten överblick iaf :D GUD VA JAG VILL HA VINTEEER! men det är himla tur att det är lite snö nu iaf, annars hade det varit himla konstigt, å det hade inte varit nå bra. Nej, absolut inte! I november ska det helst vara snö! Eller, det ska vara det! Förra året hade de väl till och med öppnat måttsundsbacken nu? Fast de stängde ju den igen när snön smälte bort... Men de var himla tidiga iaf.

Nu fick ni allt höra lite om min underbara längtan ;) HÖÖH ^^ kan också komma att berätta om mina följande dagar som kommer:

Fredag: Skola, hem, dra till affären å inhandla lite mat, anna kommer hit och tillagar mig min middag och sen blir det nog lite film och sånt. Kanske den überbra filmen Tor och Loke, men det återstår att se :)

Lördag: Buss 9.32 in till stan, å sen byta å åka till ishallen, vara tränare,byta hall fort som sjutton (jag har redan missat 30 min av träningen) träna själv, åka till madde och slinga hennes hår. Hem med 15 bussen. Träffa anna för att börja på våra databaser, samt umgås med denna ljuva tös ;) Sen kanske fest? Det vette fan...

Söndag: Fixa databas med mamma och anna, tjilla, åka till ishallen så jag är där kring 16. Vara tränare, åka hem, tjilla lite till å sen sova.

Det är väl vad jag har planerat hittils iaf ;) Får väl se vad som komma skall av allt detta :D hihi ^^

Å fick just höra att Lule blir utspelade av frölunda... 5 - 0 i andra perioden! Man får ju nästan skämmas för detta hockeylag ibland! Nä, nu behöver vi fan någon som kan spela hockey, å fixa upp oss i tabellen! Å på tal om Lule hockey, jag har 2 st som spelar i Lule hockeys ungar i min grupp i skridskoskolan! Detta är nu bekräftat. Det är typ barteckos barn och Obsuts barn :D Fast de kan inte svenska, så jag får allt visa mina engeksla skills där ;) Å alla som känner mig vet ju mina engelskakunskaper ;) HÖÖH ^^

Aja, nu har ni hört nog med struntprat från gamla mig :D

Puss <3

Inga kommentarer: