03 februari, 2008

Snölekar med kullerbyttor som huvudtema!

Kom in för 10 minuter sen ungefär. Har varit ute på snöplumsning med anna och utforskat Antnäs djupaste snövägar! Eller... det var ju inga vägar lixom, det var skoterspår, orörd snöängar och annat smått och gorr vi var och plumsade runt i! Men kul vare! Jag har bl.a. fått göra kullerbyttor nerför en slänt, men även högst uppe på den! Anna gorde tappra försök - jag är stolt över dig!!! Vi såg även annas mamma och pappa åka förbi och vinkade åt de, men de trodde tydligen vi var små barn eller nå som var ute och lekte! Åhhh! det var inge snällt sagt! :( Sen var vi iaf ut i skogen och gick labyrint mellan alla dessa tätt växande träd och sen gick vi mot nya området! Där började vi höra skotrar och bilar... fast de var inte där, de var på "gamla" området, men det lät som att de var påväg mot oss, så då bestämde vi oss för att träna på att kasta oss bakom snökarmarna ifall det skulle dyka upp någon läskig bil. Och himla kul vare, tills jag pajjade min rygg/svanskota! Ont gjorde det.. Men det märktes inte förrän jag sprang och skulle hoppa över den för 3:e gången, då var jag tvngen att avbryta mitt i mitt hopp, som jag just skulle vända över till rygg, så det blevmagplask istället! Över några snöklimpar! Och eftersom jag pajjade min rygg där begav vi oss hemåt istället! Så då gick vi förbi simons hus också, och uppmärksammade även då att han låg och såg på family guy, så vi var tvungen att påpeka det via sms ;) Å sen medans vi satt där ute i väntan på en reaktion från han var det någon som kom från något annat hus, så då började vi röra oss hemåt istället! Och vi hade en rasande fart! nästan ;) Och så kom vi till det där larmet, fast det kanske inte är ett larm men det ser ut som nå sorts larm av något slag, så då bestämde vi oss för att krypa under laserstrålen för att inte bli upptäckta, och när vi väl reser oss igen ser vi en man (vare det anna?) som stått och kollat på oss genom fönstret. Så vi kom inte därifrån utan att bli upptäckta :( Men sen såg vi iaf karlavagnen och då utbrister anna:

Tänk va konstigt om någon av stjärnorna i karlavagnen skulle försvinna. Man vet ju iaf att det är 8 st!

Så då börjar vi räkna de och kommer fram till att det inte är 8, det är faktiskt 7 st ;) Vi är så smarta :D:D Tur att vi kan det här med astronomi eller va det nu heter ;)

Aja, nu skall jag tydligen gå å drick vatten på annas begäran, för hela världen snurrar känns det som! Men puss på er! Å förresten! jag har sovmorron till 11.05 imorron :) Men jag måste ändå ta 9.57 bussen ;>

Men nu, Puss på er!

Inga kommentarer: