16 mars, 2008

Italienveckan dårå!

Nu tänkte jag ta mig tid att berätta om förra veckan = när italienarna var här <33 Iaf så började det på fredag, den 7 mars! Det började väl inte allt för bra, deras flyg var 1 timme försenat, men de kom iaf fram hela :D Så står jag och anna å diskuterar hur vi skulle hitta våra italienare, å kommer fram till att vi tar de 2 som blir över ;) Men iaf, när vi står där å spanar å letar så kommer det två killar å ställer sig framför oss å ba: (ena till mig då) Sandra? Jag ba: O.OOOOOOO, *tappar hakan*!!! Det var iaf Luca som skulle bo hos mig :) Å även Davide som skulle bo hos anna :) Så jävla härliga pojkar det, å söta :D ÅHHH :D iaf så fick de sitt bagage å sen satte vi oss i bilen å drog hem å lastade av å sen vandrade vi över till anna å käkade kebab till middag :) Efter det gick vi å umgicks lite hos mig å sen drog de hem å jag och Luca gick å la oss :) Lördag drog jag till ishallen, kom hem vid halv 11 å då låg Luca fortfarande å sov å anna skrev just sms att hon å davide kommer över ;) Men de kom iaf å så går davide å väcker Luca, som redan vaknat då, fast inte kommit ut ;) Sen umgås vi lite mer å sen äter alla lunch här å sen tar vi bilen till stan å fixar lite för festen på kvällen å sen går vi på lördagsrock med massa folk :) Efter det drar alla ut på stan, vissa ska å äta andra hänger med mig å anna runt på stan :) Så vi vandrar runt ett litet tag å sen går vi å fikar på åhlens :) Sen drar jag och anna med våra italienare hem å äter middag plus fixar oss för kvällen å sen drar vi in till mjölkudden för fest. Dansar å är allmänt social å har allmänt roligt :) drar hem nångång som jag inte kommer ihåg nu ;) På söndagen bjuds det på bowling å sen åker jag än en gång till ishallen å sen hem å hämtar upp Luca som varit hos anna medans jag var i ishallen. Så drar vi hem å äter middag å sen ringer anna å säger att alla är hos mikka, så då drar vi dit å är sociala där en bra tag :) Sen måndag då äre skola... eller, vi åker till sessionsalen för å få höra en massa prat å sen ska italienarna få smaka på lite mat så då sitter svenskarna å pratar å så :) Sen lunch å sen åker vi skridskor/promenerar till mjölkudden via isvägen för att grilla korv å pimpla :D Luca å davide var riktigt storfiskare. De drog upp hela 5 fiskar i vårat superhål! Sen drar vi hem å packar ihop för tisdag, då vi ska åka till Kiruna, så 8.15 sitter alla på bussen. Jag och anna bak bland alla italienare! Å tråkigt vare då inte en sekund! Vi fick med hela bakre delen av bussen å digga pirates! Fy sjutton va vi sjöng :D Å sen har vi ju våran andra sångfåglar = Jacopo och Marcello! Det är nog det vackraste jag hört någonsin :D Det var ren och skär underhållning det :D Iaf, vi brassar på mot kiruna å LKAB å äter lunch där å sen ner i gruvan å sen vidare till stadshuset en sväng å sen till vandrarhemmet vi bodde på :) Sen drar alla på stan å då börjar de snöbada alla, tror jag hamnade nere i snön 3 eller 4 ggr :( ÅHH :( Så jag gick runt med sjöblöta kläder :( Sen drog vi till pappa å åt middag å sen tillbaka till vandrarhemmet å jag drog förbi till min kusin å lämnade lite kläder å hämtade mina vantar <3 Sen tillbaka å var social med alla innan vi la oss å sov :) Sen onsdag vare bara stiga upp å städa å sen åkte vi vidare till ishotellet å tittade runt där å sen vidare hem :) Då satte jag mig å sjöng med jacopo, som är så jävla rolig så det finns inte! Ni ska få se en bild på han och mig :D

P1020004

Han var så rolig att sitta brevid :D Iaf, väl hemma drog ett gäng på basket, som inte var vidare kul! Så jävla dåligt tryck har jag inte varit med om, så i slutet drog vi igång publiken ;) Fast plannja förlode iaf :( Ack å ve :( Sen torsdag vare teknikens hus å sen drog jag och Jenny till Finland å införskaffade lite till kvällen :) Sen hem igen å hämta upp italienarna å anna :) (Alltså Luca och Davide då ;) ) Sen hem, äta å byta om å duscha å allt det, sen drog vi in till stan å Porsön på ferre :) Himla kul det :D Så var vi där till 1, 2 nångång tror jag? Väktarna kom iaf förbi så festen avbröts :( Hem å så sov vi, sen på fredag packade Luca å vi käkade frukost å sen vare bara å sätta sig i bilen å bege sig mot flygplatsen :'( Gud va tråkigt det var när de hade farit :( Blev så himla tomt här då :( Men som tur är ska vi ju dit i september, fast jag är ju som sagt lite orolig för deras mat ;) Lär bli spännande å se hur man överlever det ;) hihi ^^

Aja, det var nog allt som hänt under den veckan ;) Har säkert glömt nå, men men, då kommer det sen :D Puss på er

1 kommentar:

Anonym sa...

ÅHÅHÅÅÅÅÅ =( Jag saknar som av hela mitt hjärta :'( Ska nog se till att skicka ett vackert sms till Davide senare!!! ACK OCH VEEE!!!!!! :(