27 juni, 2008

Funderingar i morgondaggen

Jag vet att det aldrig är riktigt lätt
att utrycka sina känslor när man är så mätt
Men funderingarna susar runt i min knopp
och jag kan ej tanken på *cenuuuur* koppla bort
Hur rolig och söt han är när han ler
att jag kikar på honom när ingen ser
Ack och ve, livet är hårt,
komplicerat, avancerat och otroligt svårt
Tack och lov har jag funnit ett stöd
En quinna med anamma och en jävla glöd
Den quinnan är ingen mindre än du,
jag önskar du var här och hjälpte mig nu
Jag saknar ditt vackra hår på ditt bröst,
din bastanta, uppseendeväckande och robusta röst
Likt kanten på en soppskål du förtrollar mitt liv
med dina kloka ord och bestämda kliv
Utan din vägledning skulle jag nog dö,
leva ensam, övergiven och aldrig bli mö
Tja, ingenting går som man egentligen vill
Så jag får väl sitta och önska lite till!

Av Anna *kör även censur på denna text*

Inga kommentarer: